Excel – dostupan, ali nedovoljno iskorišten alat

Excel

Obrti i tvrtke su odavno izišli iz okvira djelovanja unutar svog lokalnog područja. U utrci za što boljom pozicijom i stabilnim poslovanjem, nerijetko moramo poslovanje širiti na veći prostor što uključuje veći broj ljudi. Pratiti i voditi veliki tim zahtjevno je već na samom početku, a naročito u fazi ekspanzije i svakodnevne borbe na tržištu.

U toj poslovnoj svakodnevici imati dobar informacijski sustav (IT sustav) znači na vrijeme prepoznati potencijalne prilike kao i neočekivane opasnosti. Na taj način možemo i dalje koristiti neizmjernu kreativnost ljudskog uma u sinergiji s dostupnim informacijama koje nam IT sustav pruža.
Postoje mnogi programi koji omogućavaju praćenje i obradu podataka kao i sve ostalo što susrećemo u svakodnevnom poslovanju, no najpoznatiji među njima je svakako Excel.

Zašto je Excel toliko važan u poslovanju?

Microsoft Excel je program za proračunske tablice koji je razvijen od strane Microsofta. Zajedno s Wordom i PowerPointom čini sastavni dio programskog paketa Microsoft Office.

Microsoft Excel je alat za analizu podataka. Mogućnosti korištenja Excela su brojne, a mogu poslužiti za organiziranje podataka, stvaranja lista ili baze podataka. On također sadrži alate za analizu koji omogućuju kreiranje tablica i generiranje grafikona iz podataka u proračunskim tablicama.

Datoteka MS Excela je većini korisnika poznata kao radna knjiga. Svaka radna knjiga sastoji se od jednog ili više radnih listova (worksheet). Svaki radni list sastoji se od redaka i stupaca. Excel predstavlja odličan analitički alat za poslovanje. Proračunske tablice se često koriste za pohranu financijskih podataka. Formule i funkcije koje se koriste za ovu vrstu podataka su:

– izvođenje osnovnih matematičkih operacija, kao što su zbrajanje pojedinih stupaca i redaka

– pronalaženje vrijednosti kao što su dobit ili gubitak

– izračun otplatnih planova za kredite ili hipoteke

– pronalaženje prosjeka, maksimalne ili minimalne vrijednosti u određenom rasponu podataka

Mnoštvo organizacija koristi Excel za upravljanje proračunom, poslovno planiranje, evidenciju kupaca, analizu prodaje, čuvanje podataka o klijentima i sl. Osim u poslovne svrhe Excel možete koristiti i kod kuće. Kreiranje lista je jednostavno jer su tablice unaprijed zadane. Potrebno je samo unijeti podatke koje želite spremiti. Njime možete pratiti svoje osobne financije, raspoređivati kućni budžet, zapisivati buduće planove i investicije te napraviti analizu troškova. Isto tako možete zapisati svoju kolekciju CD-a ili filmova, napraviti šoping listu, pisati unos kalorija, pratiti gubitak težine uz pomoć grafikona, napraviti raspored sati itd.

Naša Excel misija

Premda je iz navedenog teksta vidljivo da je to ozbiljan alat, naći ćemo vrlo malo ljudi koji su zaista vrsni u korištenju njime. Naša misija bit će da to u narednim člancima bar donekle promijenimo.

U narednom periodu započet ćemo seriju članaka o Excelu „Kako da …“.

Autor: D.V.

KONTAKT: dario.vukovic@laus-deo.hr